589 dzień wojny

Ten post ma swoją historię. 

Wczoraj (czyli w czwartek, 5 października) przeczytałem na portalu Meduza o rosyjskim ataku rakietowym na wieś Groza (Гроза, Charkowska obłast'). "Iskander" trafił w miejscowy sklep i restaurację, w której odbywała się właśnie stypa. Zginęło prawdopodobnie 51 osób. Wieś liczy 330 mieszkańców. 

Na podstawie tej relacji w Meduzie napisałem post, w którym zamieściłem wstrząsające zdjęcie ofiar tego ataku. Po kilku godzinach uznałem, że fotografia jest zbyt drastyczna i skasowałem cały mój wpis. Dziś opowiedziałem o moich wahaniach znajomemu, który przekonał mnie, że to zdjęcie powinno powrócić, ponieważ mówi więcej o okrucieństwie wywołanej przez Putina wojny, niż setki tekstów. 

Tak więc wczoraj jeden"dobry Rosjanin" wybrał cel, a inny "dobry Rosjanin" nacisnął przycisk i "Iskander" ruszył w stronę Grozy...

https://meduza.io/feature/2023/10/05/v-rezultate-obstrela-sela-groza-v-harkovskoy-oblasti-pogibli-50-chelovek



Zdjęcie: Пресс-служба президента Украины / AP / Scanpix / LETA


Pogrzeb jednej z ofiar. Zdjęcie i podpis - Meduza, 10 października 2023 r.


"Жители села Гроза Харьковской области, где 5 октября из-за российского ракетного удара погибли 52 человека, хоронят 57-летнюю Ирину Харбаку — одну из жертв обстрела".
Zdjęcie: Genya Savilov / AFP / Scanpix / LETA

Komentarze

Popularne posty